نقش محتوا در ایمیل مارکتینگ

یکی از روش‌های بازاریابی به صورت مستقیم، ایمیل مارکتینگ است. ایمیل، همان نامه‌های الکترونیکی است که برای ارسال نامه به راه‌های دور و دراز با توجه به دنیای گسترده اینترنت استفاده می‌شود. شما می‌توانید با ایمیل با دورترین انسان‌ها ارتباط برقرار کنید و آنان را از کسب و کار خود آگاه کنید.

در نامه‌های الکترونیکی، شما می‌توانید اطلاعاتی در مورد خدمات یا محصولتان ارائه دهید. با این راهکار فروش و مشتریان شما بیشتر می‌شود، یک ایمیل خوب باعث رونق کسب و کار شما می‌شود، در ادامه راجب به اهداف ایمیل مارکتینگ بیشتر صحبت می‌کنیم.

نقش ایمیل در دیجیتال مارکتینگ

امروزه بازار‌ کسب و کار‌های اینترنتی گرم و به شدت رو به افزایش است، کسب و کار‌ها برای معرفی محصول یا خدماتشان و جذب و افزایش مشتریان، از فضای اینترنت و تبلیغات اینترنتی استفاده می‌کنند. یکی از راهکارها برای بازاریابی اینترنتی، علاوه‌بر رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و راه‌اندازی و بهینه‌سازی سایت، معرفی محصول و خدمات با ایمیل است. به این شیوه و روش از بازاریابی، ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی از طریق ایمیل گفته می‌شود.

در واقع ایمیل مارکتینگ، به ایمیل‌هایی که برای اطلاع‌رسانی به افراد مشخصی با اهداف معین برای جذب مشتری فرستاده می‌شود، می‌گویند که در نهایت منجر به فروش و برندینگ می‌شود.

با ایمیل می‌توان فروش بیشتری داشت و مشتریان را به خود وفادار کرد، همچنین مشتریان دیگری به مجموعه اضافه می‌شود. شما در هر زمینه و هر کسب و کاری هستید، می‌توانید از ایمیل برای بازاریابی کسب و کارتان استفاده کنید.

بهره بردن از ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یک روش بازاریابی بسیار کم‌هزینه است، با هزینه کمی که می‌کنید، بازگشت سرمایه به صورتی شگفت‌انگیز برای شما اتفاق می‌افتد. می‌توانید برای این کار به شرکت‌های ایمیل مارکتینگ مراجعه کنید. مطمئن باشید حتی سپردن به این شرکت‌ها باز هم هزینه زیادی ندارد.

استفاده از ایمیل مارکتینگ راه را برای شما آسان‌تر می‌کند و از قدم بعدی که برای کارتان قرار است بردارید، آگاه می‌شوید، در نتیجه تصمیم‌گیری برای شما راحت‌تر است.

همان‌طور که قبلاً اشاره شد، اگر نقش محتوا را در ایمیل مارکتینگ جدی بگیرید و بر روی محتوای ایمیل کار کنید، بدون هیچ هزینه زیادی، می‌توان فروش یا حتی برند خوبی داشته باشید. پس با دانستن ایمیل مخاطبان، به آنان ایمیل بزنید و از ارزان بودن ایمیل مارکتینگ استفاده کنید.

فضای ایمیل یک  فضای منعطف است و قابلیت ارسال هر مدل محتوایی را دارد، می‌توانید عکس و فیلم و هر چیز دیگری بفرستید. از مزایای دیگر استفاده‌ ایمیل مارکتینگ، دسترسی راحت به آن است. افراد با گوشی‌های هوشمندی که همیشه همراه آنان است، می‌توانند ایمیل‌شان را چک کنند.

اهمیت محتوا در ایمیل مارکتینگ

علاوه‌بر اینکه محتوای خوب در سئوی سایت تأثیر دارد و رتبه سایت بالا می‌رود، در ایمیل مارکتینگ هم تأثیر مثبت دارد. با یک محتوای خوب و گیرا که در متن ایمیلتان می‌نویسید، باعث می‌شود مخاطب تا آخر متن ایمیل شما را بخواند و اقدامی که شما آن را دوست دارید انجام دهد، به طور مثال در خبرنامه شما عضو می‌شود یا وارد سایت می‌شود و از محصول خرید می‌کند. بدین ترتیب مشتری جدید جذب می‌کنید و هم‌چنین مشتریان قبلی میزان وفاداریشان به شما بیشتر می‌شود. پس برای ارسال ایمیل به مخاطبتان خوب فکر کنید و محتوای خوبی در ایمیل قرار دهید، در متن ایمیل صادق باشید و محتوا متناسب با سلیقه و شناخت پرسونا و مخاطب خود بنویسید.

نکته‌ مهمی که زمان نوشتن محتوا برای ایمیل باید به آن دقت کرد، عنوانی است که نوشته می‌شود. باید دقت کرد که عنوان ایمیل مارکتینگ چه چیزی نوشته شود، که مخاطب وقتی عنوان را نگاه می‌کند برای آن جذاب و جالب باشد و بخواهد ایمیل را باز کند و محتوا را کامل بخواند. اگر به این نکته توجه نشود، مخاطب بدون اینکه ایمیل را باز کند، مستقیم آن را حذف می‌کند.

اگر عنوان ایمیل فارسی باشد برای مخاطب راحت‌تر و قابل درک است، هرچند بستگی به محتوای ایمیل یا شرکتی که از طرف آن ایمیل ارسال می‌شود دارد.

تا حد امکان از عنوان‌های خیلی طولانی که مخاطب را خسته کند یا عنوان‌های کوتاه که اصلاً مخاطب متوجه نمی‌شود چه اتفاقی افتاده است و پیام را به درستی منتقل نمی‌کند، استفاده نکنید. پس لازم است به اینکه عنوان ایمیل متناسب با خود محتوا باشد دقت شود.

در ایمیل مارکتینگ چطور عمل کنیم؟

برای ارسال ایمیل از یک آدرس شخصی استفاده کنید. با این کار به اعتبار کار بیشتر اضافه می‌شود، زیرا همه‌ ما ایمیل‌هایی که با آدرس شخصی فرستاده می‌شود، بیشتر توجهمان را جلب می‌کند. ایمیل‌های عمومی حجم زیادی دارد، برای همین کمتر خوانده می‌شود.

در بحث ایمیل مارکتینگ صرفاً نمی‌خواهید ایمیل بفرستید، بلکه با ایمیل می‌خواهید مخاطب را وارد سایت کنید و آن را اقدام به عملی کنید.

برای اینکه افراد و مخاطبتان را به موقعیت فروش محصول برسانید کافی است که محتوای درستی در تبلیغات به کار ببرید دقت کنید که مخاطب چه می‌خواهد و به نیاز‌های آن‌ها پاسخ دهید.

ایمیل فرستادن، می‌تواند جنبه تبلیغات داشته باشد یا جنبه خبرنامه داشته باشد. اگر بخواهید مشتریان را وفادار به خود نگه دارید و ایمیل شما برای آنها جنبه خبر داشته باشد و موضوعی باشد که مخاطب آن را دوست دارد، پس از ارسال ایمیل زیاد خود‌داری کنید. با فرستادن بیش از اندازه، ایمیل‌های شما جنبه تبلیغاتی پیدا می‌کند. اگر تعداد و کیفیت مشتریان برای شما مهم است، تعداد محتوای غیرتبلیغاتی را در نظر بگیرید و روی آن کار کنید.

البته لازم به ذکر است که بدانید محتوا‌های تبلیغاتی در ایمیل می‌تواند میزان فروش شما را بیشتر کند، البته در صورتی که یک استراتژی بازاریابی برای این کار در نظر بگیرید.

شما می توانید برای اینکه در ایمیل مارکتینگ موفق باشید از افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند کمپین‌های ایمیل مارکتینگ همچنین تولیدکنندگان محتوا مدیران فروش و کسب کار مشورت بگیرید.

در آخر برای مشتریان ثابت و همچنین مشتریان بالقوه برای اینکه شما را در یادشان داشته باشند، به مناسبت‌های مختلف ایمیل بزنید تا برای آن‌ها آشنا باشد. ایمیل به مشتریان ثابت به مناسب‌ها و تبریک‌ها کمک به حفظ برند شما می‌کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *