خدمات

در عصر دیجیتال یک سازمان ممکن است بهترین محصول یا خدمت را ارائه دهد، اما بدون داشتن پیام و محتوای مناسب برای حمایت از خود، امکان دارد در جذب مخاطب خود دچار مشکل شود. محتوا قادر است منجر به موفقیت یا شکست یک برند شود، اما نه به تنهایی! داشتن یک استراتژی محتوا حیاتی است؛ چراکه محتوای خوب به خودی خود نمی‌تواند هدف باشد. همانطور که بازاریابی محتوا بازوی اجرایی محتوا در فضای وب به حساب می‌آید، استراتژی محتوا نیز بازوی فکری محتوا است.

هر کسب‌ و کار باید دارای یک برنامه مشخص برای شناسایی فرصت‌ها در تولید محتوای جدید، بهینه‌سازی محتوای موجود و ارائه آن به مخاطب مناسب باشد. در این محیط پویا، محتوا و اینکه چگونه به خوبی می‌توان آن را ارائه، مشاهده، تجربه و بهبود بخشید از عوامل کلیدی موفقیت برای هر سازمانی محسوب می‌شود. داشتن استراتژی محتوا مشخص و منحصربه‌فرد برای برند سازمان اهمیت زیادی دارد، با داشتن استراتژی، می‌توان در زمان صرفه‌جویی کرد و از مشکلات و سختی‌های مسیر کم کرد و در‌ نهایت می‌توان نتایج ملموسی در یک دوره‌ زمانی معقول بدست آورد.

ما نیز در مجموعه محتواسازان از بازوی فکری محتوا غافل نبوده و تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا با توانمند کردن استراتژیست‌های محتوایی خود بتوانیم حضوری موفق در فضای آنلاین برای مخاطبان خود رقم بزنیم.

علم بازاریابی، علمی جدایی‌ناپذیر از کسب و کارها با قدمتی برابر با طول عمر بازار مباله کالا و خدمات در دنیا می‌باشد، علمی که هر سازمانی جدایی از نوع محصول یا خدمتی که ارائه می‌دهد نیاز به فراگیری و کسب تخصص در آن را دارد، علمی که بدون تسلط بر آن ورود به بازار کار مساوی است با مرگ حتمی محصول و حذف قطعی از بازار. علمی که با به‌روز شدن روش‌های ارتباطی انسان‌ها توانسته ابزارهای خود برای برقرای ارتباط بین کارفرما و مشتریان را نیز به‌روز کند.

درحال حاضر نیز که عصر دیجیتال بر زندگی مردم غلبه پیدا کرده است، علم بازاریابی از ابزار محتوا استفاده کرده تا بتواند نیاز مخاطبان را برطرف و اهداف کسب و کارها را در دنیای امروز محقق سازد. در این شرایط عدم توجه به روش بازاریابی محتوا ممکن است آسیب‌های جدی به کسب و کار بزند. بنابراین صاحبان کسب و کار باید با توجه به مفاهیم، بهترین روش‌های بازاریابی محتوا را بر اساس استراتژی‌های هوشمندانه خود برگزینند.

در این راستا ما در مجموعه محتواسازان با حضور متخصصان بازرگانی و بازاریابی و با تکیه بر تجربه چندساله اعضا خود در حوزه فعالیت‌های آنلاین، مجموعه خدمات زیر را به مخاطبان ارائه می‌کنیم:

  • مشاوره در زمینه بازاریابی محتوا
  • تحلیل وضعیت فعلی و رقبا در بازار آنلاین
  • تدوین استراتژی‌های بازاریابی محتوا
  • ارائه راهکار برای اجرای بازاریابی محتوا در کسب و کار
  • اجرای بازاریابی محتوا

تولید محتوا، عبارتی که این روزها شدیداً بین صاحبان کسب و کارهای مختلف رد و بدل می‌شود و هرکس به نوبه خود در تلاش است با تولید محتوایی متفاوت در فضای آنلاین خود را از سایرین متمایز کرده و مخاطب را به سمت خود جلب کند. البته محتوا مفهومی نوین نیست، انسان‌ها از زمان غارنشینی خود تاکنون برای برقراری ارتباط با یکدیگر در حال تولید محتوا هستند، اما با انقلاب صنعتی چهارم و غلبه قدرت دیجیتال بر زندگی مردم، محتوا شکل جدیدی به خود گرفت، بگونه‌ای که از آن به‌عنوان پادشاه در فضای مجازی یاد می‌کنند، هیچ بستر آنلاینی در فضای وب و شبکه‌های اجتماعی بدون محتوا معنایی ندارد. از طرفی اگر در بسترهای آنلاین محتوایی وجود نداشته باشد، مخاطب دلیلی برای مراجعه به فضای مجازی ندارد.

ما محتوای دیجیتال را محتوایی تعریف می کنیم که در فضای آنلاین تولید، منتشر، مصرف، حذف و بایگانی شود و محتوایی را با کیفیت می‌دانیم که نیاز مخاطب را برطرف کند و اهداف کسب و کار از تولید محتوا را محقق سازد، بنابراین توجه به چگونگی تولید محتوا امری حائز اهمیت است.

ما محتوا را در فضای آنلاین به ۴ دسته محتوای متنی، بصری، صوتی و تصویری تقسیم می‌کنیم که قاعدتاً تولید هر یک نیاز به متخصصان خاص خود دارد، تیم محتواسازان نیز با تکیه بر دانش و تجربه نیروهای خود در حوزه‌های مختلف محتوایی، توانایی تولید انواع محتوا برای کسب و کارهای مختلف را داراست.

انتشار محتوا در فضای آنلاین بگونه‌ای که در زمان مناسب به دست مخاطب مناسب خود برسد، اصلی‌ترین مرحله در چرخه استراتژی بازاریابی محتوایی به حساب می‌آید. بسیاری از صاحبان کسب و کار علی رغم تولید محتوای با کیفیت و مناسب، به دلیل عدم توزیع صحیح آن در فضای وب، هیچ نفعی از آن نمی‌برند.

توزیع مناسب محتوا، حتی از تولید آن نیز مهم‌تر است. دلیل اصلی هر کسب و کاری برای تولید محتوا این است که بتواند از طریق آن اهداف کاری خود را محقق سازد و این امر زمانی اتفاق می‌افتد که محتوای تولید شده در جایی که مخاطبان هدف آن حضور دارند، منتشر شود. حال این محل انتشار می‌تواند بسترهای آنلاین خود آن کسب و کار باشد یا رسانه‌های آنلاین دیگر.

وقتی صحبت از رسانه‌های دیگر می‌شود اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کند تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی یا وب‌سایت‌های دیگر است، اما عصر حاضر عصر روابط عمومی دیجیتال و حذف تبلیغات است. درست است که برای تبلیغات نیز باید محتوای مناسبی تولید شود اما در اینجا منظور از توزیع محتوا، دقیقاً استفاده از مهارت روابط عمومی و برقراری ارتباط مناسب با مخاطب در فضای آنلاین است.

ایجاد و تقویت بسترهای آنلاین یک مجموعه و جذب مخاطبان هدف آن کسب و کار به این بسترهای آنلاین و توزیع هدفمند محتوای مناسب در سایر رسانه‌های فضای مجازی، یکی دیگر از فعالیت‌های تیم ما در مجموعه محتواسازان است.

بهینه سازی سایت و سئو، عبارت‌هایی که دارندگان سایت‌ها به‌شدت بر روی آن حساس هستند و حاضرند هر کاری بکنند تا گوی سبقت را از رقبای خود در گوگل بوده و به صفحه اول گوگل در صنعت مورد نظر خود برسند، اقدامی کاملاً صحیح!

آمارها نشان می‌دهد در هر دقیقه چیزی حدود ۴ میلیون سرچ در گوگل صورت می‌گیرد و بیش از نیمی از مردم جهان کاربر فضای مجازی هستند. بنابراین کسب و کاری که در سرچ گوگل به نمایش گذاشته نشود عملاً وجود خارجی ندارد.

در اینکه گوگل در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین ذی‌نفعان هر کسب و کاری است شکی نیست، اما این نکته را نباید فراموش کرد که در تولید محتوا اول باید برای مشتری نوشت نه گوگل! و این نکته دقیقاً جایی است که اصول سئوی محتوا و رعایت سئوی کلاه سفید اهمیت خود را نشان می‌دهد.

تولید محتوای سئو شده در کنار رعایت اصول فنی در بک‌گراند سایت تنها راه موفقیت حضور یک سایت در دنیای گوگل است. برای این کار باید تخصص، تداوم تولید، صبر و البته قدرت تجزیه و تحلیل بالایی برای بررسی مداوم بازار و الگوریتم‌های جدید گوگل داشت، طبیعی است که همه نمی‌توانند برای رسیدن به این نقطه ایده‌آل، کارشناس استخدام کنند، دپارتمان مجزا تشکیل دهند یا وقت صرف کرده و خود در این زمینه متخصص شوند. بنابراین بهترین گزینه استفاده از متخصصان حرفه‌ای است.

ما در محتواسازان با تعهد به رعایت اصول بنیادی و حرفه‌ای بهینه سازی سایت و شبکه‌های اجتماعی در تلاش هستیم تا زمان و هزینه صرف شده مخاطبان‌مان در این حوزه را به بهترین خروجی برای آنان تبدیل کنیم.