فرآیند تولید محتوا برای وب سایتها و همچنین شبکههای اجتماعی در سالهای اخیر به یک مورد کاملاً تخصصی تبدیل شده است. تولید محتوای مناسب و موردنیاز کاربر، باعث بهبود سئوی وب سایت شما شده و همین موضوع میتواند به فروش بیشتر محصول یا خدمات ارائه شده توسط شما منجر شود. در این قسمت از وب سایت محتواسازان در مورد این موضوع و همچنین نکاتی که در مورد آن باید رعایت کنید اطلاعاتی را به شما ارائه خواهیم کرد.
چرا تولید محتوا مهم است؟
اجازه دهید مسئله را از یک زاویهی دیگر نگاه کنیم. موتورهای جستجو برای آنکه بتوانند بازار خود را نسبت به سایر رقبا از دست ندهند و یا نسبت به آنها به جایگاه مناسبتری برسند، باید نتایج خود را با فکر مخاطب یکی کنند. به همین دلیل است که الگوریتمهایی که موتورهای جستجو مانند گوگل برای یافتِ بهترین و نزدیکترین نتیجه، هر روز پیشرفتهتر میشوند.
اگر چه اهمیت تولید محتوا آنقدر بدیهی است که احتمالاً خودِ شما نیز الان با خودتان میگوئید: «این دیگر چه سئوالی است!» اما بهتر است به همهی دلایلِ خود برای اهمیت تولید محتوا، این دلایل را نیز اضافه کنید:

فرآیند ترغیب مخاطب برای خرید آسان میشود.

اگر بهعنوان سایت مرجع در یک حوزهی خاص شناخته شوید، بدون شک میزان اعتماد و در نهایت خرید مردم از وب سایت شما افزایش خواهد یافت.

تولید محتوا به شما کمک میکند تا تاثیر برند خود را در بدنهی جامعه افزایش دهید.

افزایش ترافیک بر روی وب سایت شما یکی دیگر از مواردی است که با استفاده از تولید محتوا به آن دست خواهید یافت.

افراد جدیدی با کسب و کار شما آشنا شده و در نهایت دایرهی مخاطبین شما افزایش خواهد یافت.

با استفاده از تولید محتوا میتوانید با سرعت بیشتری نسبت به سایر شیوههای تبلیغاتی مانند تبلیغات سنتی، برندسازی کنید.

با داشتن یک وب سایت تخصصی و قدرتمند، افراد بیشتر به شما اعتماد میکنندو همین موضوع منجر به افزایش فروش شما خواهد شد.
حالا که با اهمیت تولید محتوا بیشتر آشنا شدهایم، بهتر است در مورد انواع محتوا نیز اطلاعاتی بهدست آوریم.
۴ نوع اصلی محتوا
اصولاً محتوا در بستر وب میتوانند در ۴ قالب زیر به مخاطب ارائه شوند:




محتوای تولید شده در قالب هر یک از موارد عنوان شده در بالا و یا بهصورت ترکیبی از آنها میتواند در وب سایت منتشر شود و البته باید به این نکته نیز توجه کرد که همهی این موارد میتوانند در بهبود سئوی وب سایت موثر باشند.
هر یک از شاخههای عنوان شده، تخصصی خاص را طلب میکند. بهعبارت دیگر فردی که متخصص تولید محتوای ویدئویی است، ممکن است نویسندهی خوبی نباشد و نتوانید از آن برای تولید محتوای متنی استفاده کنید.
به همین دلیل است که همواره توصیه میشود برای تولید محتوای تخصصی، از افراد و شرکتهایی که در زمینهی تولید محتوا تخصص دارند استفاده کنید تا نرخ بازگشت سرمایه به حداکثر ممکن رسیده و همچنین بتوانید سریعتر به سودآوری برسید. تیم محتواسازان با در اختیار داشتن اکیپهای تخصصی در تولید انواع محتوا، میتواند به شما در این زمینه کمک نماید.
آیا تکیه بر اصول سئو برای دیده شدن کافی است؟
اجازه دهید تا خیلی واضح و روشن پاسخِ این سئوال را بدهم. در گذشته، با توجه به ناکارآمد بودن الگوریتمهایی که موتورهای جستجو مانند گوگل از آن استفاده میکردند، در بسیاری از موارد نتیجهی جستجوی شما آن چیزی نبود که به آن نیاز داشتید.
نکته این بود که بسیاری از باتهای تولید محتوای اتوماتیک، کلیدواژههای پرکاربرد را کشف میکردند و سپس با ترفندهای برنامهنویسی، بدون آنکه عملاً تولید محتوایی انجام شده باشد، جملههای بیمعنی و مامفهوم را در تگهای تاثیرگذار قرار میدادند و بدین ترتیب موتورهای جستجو را گول میزدند. احتمالاً شما هم تجربهی این موضوع را داشتهاید که به دنبال یک مطلب، گوگل را باز کرده و مطلب را جستجو کردهاید؛ اما هنگامی که بر روی اولین نتیجه کلیک کردید، وب سایتی پر از تبلیغات پیش روی شما گشوده شده که هیچ خبری از مطلبی که به دنبال آن بودید، در آن نبوده است.
اما در حال حاضر الگوریتمهایی که موتورهای جستجو و مخصوصاً گوگل از آن برای نشان دادن بهترین نتیجه استفاده میکنند، بسیار هوشمندتر از گذشته شدهاند. اگر چه تکنیکهایی از نظر برنامهنویسی و همچنین سئو وب سایت وجود دارد که میتواند رتبه شما را در موتورهای جستجو بهبود ببخشد، اما واقعیت این است که همهی این تکنیکها وقتی خبری از محتوای قوی و ارزشمند نباشد، تاثیری نخواهد داشت. اگر میخواهید در مورد سئوی وب سایت بیشتر بدانید، میتوانید مقالهی سئو وب سایت محتواسازان را از اینجا بخوانید.

جمع بندی
اگر دور و بر خود را نگاه کنید، متوجه خواهید شد که تلفنهای همراه هوشمند، تبلت، کامپیوتر و … به جزء جداییناپذیر زندگی مردم تبدیل شده است. در چنین شرایطی شما دیگر نمیتوانید به سیستمهای سنتی تبلیغاتی دل ببندید؛ چرا که مردم بیشتر از آنکه به بیلبوردهای تبلیغاتی نگاه کنند، به تلفنهای همراه خود نگاه میکنند و این پتانسیلی است که در سیستم تبلیغاتی نوین برای شما وجود دارد. یکی از مهمترین راهکارها در دیجیتال مارکتینگ، تولید محتوا است. اهمیت این موضوع تا حدی است که بسیاری از بزرگان صنعت دیجیتال مارکتینگ، محتوا و تولید آن را به دروازهی ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ تشبیه کردهاند. در این قسمت از وب سایت محتواسازان در مورد این مسئله و اهمیت آن اطلاعاتی را به شما ارائه کردیم. تیم تخصصی محتواسازان با بهرهگیری از متخصصین تولید محتوا میتواند به شما کمک کند تا انواع محتوای دلخواه خود را بر اساس اصول فنی تولید و به رونق کسب و کار شما کمک کند. اگر در این رابطه سئوالی دارید، کافی است با ما تماس بگیرید.