اصول تولید محتوا در سوشیال مدیا

  • خانه / مقالات آموزشی / اصول تولید محتوا…

اصول تولید محتوا در سوشیال مدیا

امروزه با فراگیر شدن اینترنت و فضای مجازی بحث تولید محتوا در سوشال مدیا به شدت داغ شده است. هر روز شاهد اضافه شدن صدها پیج جدید به اینستاگرام هستیم با با کمی خلاقیت در تولید محتوا گوی رقابت را از سایرین ربوده و مخاطبان را سریع به سمت خود جذب می‌کنند. اما اینکه دقیقاً چکار کنیم که محتوایی جذاب برای مخاطبان تولید کنیم و چگونه اصلاً مخاطبان را به سمت پیج های خودمان در شبکه های اجتماعی جذب کنیم مساله بسیار مهمی است!

استفاده از محتواهای بی‌کیفیت در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند تأثیر بسیار مخربی در کسب و کار شما داشته باشد؛ پس نیازمند این هستید که در این مسیر با متخصصان دیجیتال مارکتینگ و گرافیست‌ها همکاری داشته باشید.

اهمیتی ندارد کسب و کار شما چه اندازه گسترده و بزرگ یا کوچک و محدود است، شما با تولید محتوای خوب در بستری مناسب می‌توانید به جذب کاربر و در نهایت افزایش رونق در کسب و کارتان برسید.

در عصر رسانه‌ای، امروزه آشنایی با بایدها و نبایدها در نحوه تولید محتوا در شبکه‌های مجازی بسیار اهمیت دارد، حال در این مطلب به چهار نکته از نبایدهای اصول تولید محتوا در سوشیال مدیا آشنا می‌شویم.

  1. دیوارتان را بشکنید!

حتماً ایجاد ارتباط و تعامل نتیجه و بازخورد خوبی خواهد داشت. نداشتن ارتباط متقابل دیواریست که بین شما و مخاطبانتان ایجاد می‌شود. حس توجه داشتن و مهم بودن را با برقرار کردن ارتباط، به مخاطبانتان منتقل کنید. همچنین از نظرات و پیشنهادات کاربرانتان استفاده کنید و به دید هشداری برای کسب و کارتان بنگرید.

  1. شلخته نباشید!

بی‌نظمی در تولید و سپس ارائه محتوا به کاربران و مخاطبان شما یکی از آسیب هایی است که به کسب و کار رسانه‌ای شما می‌رسد. بسیاری از افراد در ابتدا کار تعداد محتوای زیادی می‌کنند، ولی در آینده نه چندان دور تعداد محتواهای تولید شده کم می‌شود و فضای مجازیشان کم رونق می‌شود.

داشتن تقویم تولید محتوا تأثیر بسیار خوبی در برنامه‌ریزی انتشار محتوا بدون داشتن افراط و تفریط دارد.

  1. کمیت فدای کیفیت!

داشتن تعداد دنبال کنندگان و فالور زیاد برای تمامی افراد جذاب است، اما داشتن فالورهای زیاد و البته فیک و محتوای ضعیف، صفحه مجازی و برند شما را نابود می‌کند.

تصور کنید کسب و کاری هزاران نفر فالوور داشته باشد، اما تعدادی که پست‌ها را لایک می‌کنند و نظر می‌دهند به صد نفر نمی‌رسند و تعداد کمی هستند این نشان می‌دهد تعداد زیادی از فالورها فیک هستند و همچنین به خاطر انتشار محتوایی با کیفیت پایین است که محتوای نامناسب بازخورد و احساس بدی به کاربر القا می‌کند و باعث می‌شود آن پیج را دیگر دنبال نکند.

پس با تولید محتوای باکیفیت با استفاده از سئوکاران و تولیدکنندگان محتوا و همچنین گرافیست‌ها اقدام به جذب دنبال کنندگان واقعی کنید.

  1. همه یا هیچ!

با حضور در رسانه‌های اجتماعی قطعاً به برندینگ و بازاریابی کسب و کار شما کمک می‌کند؛ اما بودن شما در تمامی فضاهای مجازی صرفاً جهت حضور کمکی به شما نمی‌کند. در این شرایط شما در همه جا هستید و در هیچ جا نیستید! شما باید در شبکه‌های مجازی برای نشان دادن خودتان و برندتان حضور فعال داشته باشید.

رسانه‌های اجتماعی متناسب با کسب و کار و پرسونای مخاطبتان را در نظر بگیرید و در آن‌ها همزمان فعال باشید.

  1. با شناخت وارد شوید!

رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، پینترست، فیسبوک، یوتیوب، توییتر، لینکدین، گوگل پلاس  … هرکدام الگوریتم مخصوص به خود را دارند. داشتن اطلاعات کافی از تکنیک، اصول و رفتاری که شبکه اجتماعی مورد نظر انتظار دارد شما را زودتر به هدفتان و داشتن سئو بالاتر می‌رساند.

در پایان به یاد داشته باشید سوشیال مدیاها راه میانبری برای دستیابی شما به هدفتان هستند نه هدف اصلی.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *