اگر قصد داشته باشید تا برای معرفی کسب و کار خود به دنیای دیجیتال قدم بگذارید و یا اگر در مورد آن تحقیقاتی انجام داده باشید، احتمالاً عبارت «تولید محتوا» را بسیار شنیدهاید. در حقیقت شما در دنیای اینترنت با محتواهایی که منتشر میکنید با مخاطب خود ارتباط برقرار خواهید کرد. در این بین آنچه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، پلن و برنامهای است که برای تولید محتوا انتخاب کردهاید. در این قسمت از وب سایت محتواسازان میخواهیم در مورد اهمیت تدوین استراتژی محتوا و تاثیری که این کار بر روی مارکتینگ شما در دنیای دیجیتال میگذارد صحبت کنیم.
۵ دلیل محکم برای اهمیت تولید محتوا
همانطور که در مقدمه نیز عنوان کردیم، شما تنها با تولید و انتشار محتوا با مخاطب خود در دنیای دیجیتال ارتباط برقرار میکنید. به همین دلیل است که تولید محتوای اثرگذار برای جذب مخاطب از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه به ۵ دلیل محکم برای اهمیت دادن به تولید محتوا اشاره میکنیم.

ایجاد هویت برای کسب و کار
شما با استفاده از تولید محتوا میتوانید کسب و کار خود را به مخاطب معرفی کنید. برای این منظور کافی است تا در انواع محتوای تولیدی، اعم از محتوای متنی، ویدیویی و یا پادکست، نام برند و یا محصول خود را نیز به مخاطب یادآوری کنید.

افزایش میزان بازدید و ترافیک بر روی شبکهی اجتماعی و یا وب سایت
یکی دیگر از مزایای تولید محتوا و قرار دادن آن بر روی وب سایت، افزایش ترافیک وب سایت است. همین مسئله میتواند به بهبود سئوی وب سایت و در نتیجه افزایش فروش منجر شود.

استفاده از امکان بازاریابی و تبلیغات ارزان
بهطور کلی تبلیغات دیجیتال یکی از کم هزینهترین انواع تبلیغات نسبت به تبلیغات سنتی و دیگر انواع تبلیغات مانند نصب بیلبوردهای تبلیغاتی، چاپ بنرهای شهری و … است. با استفاده از شاه کلیدِ بازاریابی دیجیتال، یعنی تولید محتوا، خواهید توانست از این پتانسیل بهترین استفاده را نموده و تبلیغات موثر و ارزانی را تجربه کنید.

بهبود سئو و افزایش فروش
امروزه یکی از مهمترین راهکارهایی که همهی افراد برای خرید وسایل و یا خدمات امتحان میکنند، قابلیت جستجو یا سرچ در گوگل است. بدیهی است در صورتیکه در مورد خدمات و یا محصولات خود تولید محتوا انجام داده باشید، این امکان را خواهید داشت تا در جستجوهای کاربران در رتبهی بالایی قرار بگیرید و به افزایش فروش برسید.

اعتمادسازی با ایجاد مشاوره
بسیاری از کاربران ترجیح میدهند قبل از خرید محصول، در مورد مزایا و معایب آن تحقیق کنند. با تولید محتوای مخصوص به هر محصول و نقد و بررسی تخصصی آن، به کاربر این امکان را میدهید تا بتواند با دید بازتری خرید کند و همین موضوع میتواند به افزایش اعتماد در مشتری و تبدیل او به مشتری وفادار منجر شود.
تدوین استراتژی محتوا و دلیل اهمیت آن
اما صرفِ تولید محتوا، اگر چه میتواند تاثیر مثبتی در افزایش فروش داشته باشد، اما واقعیت این است که برای استفاده از تمامیِ پتانسیل آن، نیاز به تدوین استراتژی محتوا دارید.
موضوع ساده است! اگر بخواهید با استفاده از تولید محتوا به هدف نهایی خود برسید، حتماً به یک برنامهی مدون برای تولید و انتشارِ محتوا نیاز دارید. واقعیت این است که شما نمیتوانید بدون شناختِ مسیر و اینکه دقیقاً قرار است چه محتوایی را برای چه کسی و در چه زمانی منتشر کنید، انتظار داشته باشید تا بهترین نتیجهها را از تولید محتوا بگیرید. یک قانون اساسی در زندگی تمام افراد موفق وجود دارد:
“اگر در تدوین یک برنامهریزی دقیق شکست بخورید، در حقیقت زمینه را برای یک شکست بزرگتر آماده کردهاید!”

آمار نیز همین موضوع را به روشنی ثابت میکنند. بر اساس آمار و اطلاعات نیز درمییابیم که شرکتها و کسب و کارهایی که تدوین استراتژی محتوا را بهصورت جدی دنبال کردهاند، هم توانستهاند تا به نرخ فروش بالاتری برسند و هم این نرخ را در مدت زمان کوتاهتری نسبت به رقبا کسب کردهاند.
با استفاده از استراتژی محتوا خواهید توانست یک هدف بلندمدت را برای ایجاد ارتباط با مخاطب و عمیقتر کردن آن ایجاد و گامهای رسیدن به این هدف را نیز مشخص نمود. بدیهی است که راهِ رسیدن به این هدف، تولید محتوای ارزشمند برای مخاطب است.
استراتژی محتوا، یک پتانسیل جادویی برای کسب و کارِ شما
واقعیت این است که استراتژی محتوا در صورتیکه بهصورت دقیق و فنی پایهریزی و اجرا شود، میتواند اثری جادویی بر کسب و کار شما داشته باشد.
شما با تدوین استراتژی محتوا و پیگیریِ آن، حس اعتماد را در مخاطب زنده نگاه خواهید داشت. شما با این کار به مخاطب خود خواهید فهماند که به او اهمیت میدهید و این اهمیت دادن فقط منحصر به زمان فروش نیست.

آمار نیز همین موضوع را به روشنی ثابت میکنند. بر اساس آمار و اطلاعات نیز درمییابیم که شرکتها و کسب و کارهایی که تدوین استراتژی محتوا را بهصورت جدی دنبال کردهاند، هم توانستهاند تا به نرخ فروش بالاتری برسند و هم این نرخ را در مدت زمان کوتاهتری نسبت به رقبا کسب کردهاند.
با استفاده از استراتژی محتوا خواهید توانست یک هدف بلندمدت را برای ایجاد ارتباط با مخاطب و عمیقتر کردن آن ایجاد و گامهای رسیدن به این هدف را نیز مشخص نمود. بدیهی است که راهِ رسیدن به این هدف، تولید محتوای ارزشمند برای مخاطب است.
چه کسب و کارهایی به تدوین استراتژی محتوا نیاز دارند؟
اگر این مقاله را تا این قسمت با دقت مطالعه کرده باشید، پاسخ به این سئوال ابداً پیچیده نخواهد بود. در حقیقت تمامی کسب و کارهایی که قصد داشته باشند تا از طریقِ بازاریابی دیجیتال به کسب و کار خود رونق بدهند، حتماً به تولید محتوای ارزشمند و جذاب نیاز خواهند داشت و به همین دلیل باید با استفاده از استراتژی محتوا، به هدف بلندمدت خود برسند.
ما در وب سایت محتواسازان میتوانیم به شما در این راه کمک کنیم. تیم فنی محتواسازان با در اختیار داشتن کارشناسان مجرب دیجیتال مارکتینگ، میتواند استراتژی محتوایی موردنیاز کسب و کار شما را بهطور جامع و کامل تدوین نموده و تقویم تولید محتوا را بر اساس پرسونای مخاطبین شما و همچنین نوع کسب و کارتان در اختیار شما قرار دهد.
همچنین در صورتیکه در تولیدِ محتوای تخصصی مشکلی داشته باشید، ما در محتواسازان این امکان را برای شما فراهم کردهایم تا بتوانید کار تولید محتوای خود را به تیم مجرب تحریریه ما بسپارید و از کیفیت کار نیز اطمینان حاصل نمایید.

جمع بندی
اغراق نیست اگر بگوییم که دنیای امروز، دنیای دیجیتال است و شما برای معرفی کسب و کار و برندِ خود باید از این امکانات استفاده کنید. یکی از مهمترین راهکارهای ارتباطی با مخاطب در این فضا، تولید محتوا است و برای بهرهگیری کامل از پتانسیلهای آن، لازم است تا به تدوین استراتژی محتوا نیز اهمیت ویژهای دهید. در نهایت اگر در مورد این موضوع و یا موضوعات دیگر حوزهی دیجیتال مارکتینگ سئوالی داشتید، کارشناسان ما در محتواسازان آماده هستند تا راهنماییهای لازم را در این حوزه به شما ارائه دهند.